JEJARI LENTIK MENARI
Selamat Datang ke blog Kak ELL Follow atau Home.
CINTA??...YA KER CINTA??
Thursday 2 February 2012 0 Comment [s]


ASSALAMMUALAIKUM!!
Bila cinta didusta...Hati mula gelisah...Hilang kekasih hati..Hidup jadi merana..Insan jadi idaman...Kini dimilik orang..Cinta yang diimpikan..Putus di tengah jalan..Terpaksa mengalah..Mengapa menyinta...Andainya tak setia..Tak usahlah bercinta...Jika hanya berpura...Bila hati dah jemu...Mula berpaling tadah...Tak pernah difikirkan...Orang yang ditinggalkan...Tersiksa sayu pilu ...Ooo...oo merayu-rayu...Ooo...oo ingin kembali 
Ooo...oo meratap sayu..Tidak mungkin orang simpati...Menoleh pun tak sudi ...Andainya ditakdirkan 
Cintamu didustai ...Pastinya kau mengerti ...Siksanya perpisahan...Hanyalah ditemani sesalan.

Korang sume dah baca dah bait2 lagu yang Kak ELL selitkan kat atas tue...tue lah tuk orang2 yang sedang putus cinta..kadang2 cintan cintun nie boley buat kita sasau kan..kan..kan..lagi2 kalau kita dah berkawan atau bercinta dalam jangka masa yang terlalu lama...dah tentulah perasaan sayang kita tue dah sebati atau dah melekat kat orang tue...tapi nak buat macam mana kan hati orang susah jugak kita nak jangkakan...dalam sekelip mata jer cinta orang tue buley berubah kalau dihatinya dah tertarik atau suka pada sesuatu yang baru.


Cinta macam nie kita boleh anggap cinta yang tak jujur...cinta setakat persinggahan jerrr...cinta yang tak ikhlas..cinta yang cuma tuk melepaskan waktu2 bosannyer saja...cinta buat syarat...konon2 sipolan sipolan nielah makwe aku..awekss aku..nak menunjuk nunjuk pada teman2 pun ya jugak...aku ada makwe ko ada???

Patutkah kita rasa bangga dengan orang yang sedemikian...no..no..no kita harus buang saja orang seumpama ini...sebab orang sebegini hanyalah sementara...bila die dah jemu dengan kita die akan memulakan langkahnyer tuk mencari persinggahan yang baru...

So, harapan Kak ELL, korang sume janganlah terjerat dengan orang2 yang sedemikian K...carilah orang yang betul2 ikhlas dengan kita, yang betul2 menghargai kita, yang betul2 mengharapkan kita, yang betul2 mencintai kita.
So janganlah kita menangisi cinta yang hilang..jangan kita hilang arah hala diri sebab cinta yang sebegini...tapi sebaliknya kita harus tabah, kuat, bersemangat tuk menghadapinya...satu cinta pergi seribu cinta yang menanti...

Cinta pada manusia tidak akan kekal lama...makin kita kejar makin die pergi..makin die lari...makin die menghilang...so tak payahlah kita mencari cari...biarkan die datang sendiri..
tapi cinta pada ALLAH adalah cinta yang sejati dan tidak akan meninggalkan kita...makin kita kejar makin die mendekati kita, cinta sebeginilah yang harus kita hargai & sematkan didalam hati...kerana cinta yang satu ini adalah cinta yang kekal abadi sampai ke hembusan nafas terhenti.

Hope U Ollzzz Enjoy Reading


Older Post | Newer Post
ELL's Profile

JEJARI LENTIK MENARI..MENCORETKAN CEBISAN HATI YANG SUCI MURNI..UNTUK TATAPAN SEMUA YANG ADA DISINI


Kalau korang sume nak tau nielah die kak ELL...CUN KAN! Haha! Jangan lah segan segan nak berbual ke..nak komen ke..nak jerit ke dgn kak ELL kay..kak ELL orait jer. Oppssss!!! lupa lak Kak ELL ada macam macam crite nak story nie...kalau nak tau..rajin rajinlah dtg melawat ya....insyaallah kak ELL akan slalu update crite crite terkini k...Assalammualaikum.


ComScore



Tagboard




Feedjit