JEJARI LENTIK MENARI
Selamat Datang ke blog Kak ELL Follow atau Home.
NAK SENYUM KE TAK????
Tuesday, 31 January 2012 0 Comment [s]


ASSALAMMUALAIKUM!!!
Apa khabar semua??? Korang semua tengah wat apa tue?? tengah tersenyum ker??baguslah kalau korang semua tengah tersenyum..sebab senyum tue merupakan satu sedekah & iainya paling mudah untuk dilakukan..."Senyum tak perlu kata apa-apa" ...itupun kalau korang nak lakukanlah...kalau taknak lakukan sesuatu yang mudah pun akan menjadi susah....

Celoteh Kak ELL hari nie ialah tentang senyum...korang nak tau tak semalam kan...adalah merupakan hari SENYUM SE KAWASAN Kak ELL...hehehehe....Hah!! rugilah korang tak tengok Kak ELL senyum semalam...


"Perghhhh!!! phewitttttt!!! Mengancam tue Kak ELL"...."Hah!! baru korang semua tahu...tue Kak ELL baru tunjuk gigi tue..belum lagi kasi tunjuk itu anak tekak"...(tunjuk anak tekak tue maknanya keluar suare lah....alamakkkk!!! korang ni pun....adoiiiii).....hahahahhaha
"eh!! Kak ELL baik2 tau senyum...senyum tue ada banyak maksud & kategori tau...ada yang senyum sinis, senyum kambing, senyum lebar, senyum sokmo...bak kata Dato' M.Daud Kilau..."Senyumlah senyumlah ahai cik mek molek"......yehaaaaa...."
"hisssshhhhh ko nie pun Bibah...Kak ELL senyum2 dipagi hari jer lah...takde bermaksud apa2...saje2 jer suka senyum....bak kata yang selalu diperkatakan..."Senyum itukan merupakan satu sedekah"

Korang semua percaya tak kata2 nie..."Apabila kita baik dengan orang, orang akan baik pada kita, kalau kita senyum dengan orang, orang akan senyum balik pada kita...ye ker????"...(semalam kan Kak ELL bagi senyuman menggoda kat apek tue tapi apek tue tak senyum balik pun kat Kak ELL...nak tau sebab apa...sebab apek tue mate die rabun....tak nampak.. lagipun Kak ELL bagi senyuman menggoda tu dari jarak jauh....hahahaha....amekkk!!! kan dah terkena korang sume)......hahahahhaa

Sebenarnye nak senyum ker, nak masam ker, nak sengeh ker,  semuanya terpulang pada keikhlasan hati kita...kalau kita rasa nak senyum kita senyumlah..kalau kita nak masam kita masamlah, lebih kurang macam sifirlah dua kali tiga jadinya enam, tiga kali dua pun  jawapannya enam; tiga campur tiga jadi enam, sembilan tolak tiga pun enam. Enam tue tetap akan timbul walaupun kita tonggang terbalikkan angka matematik tue...

Tapi janganlah pulak korang salah gunakan ilmu Senyum nie ya..bahayaaa!!!...takut2 pulak kalau korang senyum berlebihan kang ada pulak yang tergolek golek terjatuh cinta dengan korang pulakkk...hehehehe...Cinta si bujang pada si dara takpelah jugak....nie takut cinta si "Crocodile Landing" pada si dara nie....hahahahah


Oklah ...walau macammana pun senyuman yang nak diberi tue biarlah pada orang yang patut patut saja K...Pokoknya murah senyum maka aura hidup kita berada pada kedudukan yang istimewa dan Insya-ALLAH.sepanjang hari kita akan berasa yakin, ceria dan bahagia. 

Temuilah orang dengan senyuman...
kerana senyuman itu adalah ibarat mentari pagi..
jadikan lah senyuman itu sebagai teman...
kerana iainya mencerminkan keperibadian yang tinggi.

Hope U Ollllzzz Enjoy Reading




Older Post | Newer Post
ELL's Profile

JEJARI LENTIK MENARI..MENCORETKAN CEBISAN HATI YANG SUCI MURNI..UNTUK TATAPAN SEMUA YANG ADA DISINI


Kalau korang sume nak tau nielah die kak ELL...CUN KAN! Haha! Jangan lah segan segan nak berbual ke..nak komen ke..nak jerit ke dgn kak ELL kay..kak ELL orait jer. Oppssss!!! lupa lak Kak ELL ada macam macam crite nak story nie...kalau nak tau..rajin rajinlah dtg melawat ya....insyaallah kak ELL akan slalu update crite crite terkini k...Assalammualaikum.


ComScore



Tagboard




Feedjit