JEJARI LENTIK MENARI
Selamat Datang ke blog Kak ELL Follow atau Home.
JANGAN KATA BOLEH KALAU TAK BOLEH!!
Saturday, 21 January 2012 0 Comment [s]



ASSALAMMUALAIKUM!!! Gud Morning..raikan harimu dengan senyuman yg manis..Korang sume tido lena tak malam tadi???...Hah!! bab tido2 nie Kak ELL tak dapat tido lenalah...kejap mengereng ke kanan..kejap ke kiri...kejap menengadah (tgk atas) ke siling..kejap telangkup..hehehehe...ya lah apa taknyer nie dah sah2 tentang kes semalam nie....kes tension yg berlebihan...mesti korang tertanya tanyakan kes apa Kak ELL ..kes apa?..ce cite ce cite...hehehehe...sabor lerrrr...Kak ELL nak cite lah nie....

Korang nak tau (muka serious gile..)....sebulan yg lepas adalah Kak ELL pegi beli kain tuk buat baju sempena pertunangan si KONAH nie (ingat tak cite Kak ELL yg lalu)...nak ikut tema kaler lah gitu...pastu Kak ELL pun hantor lerrr kain tu ke tailor...(nak jahit sendiri awok tak pandai)...wah!!! ye ye  je Kak ELL suruh buat mcm nielah mcm tuelah...si tailor tue pun sama bagi cadangan buat beginilah begitulah...."Bila buley siap baju nie? Kak ELL pun bertanya "..."owh lebih kurang 2 minggu siap lerr kata si tailor"...Oklah dalam kepala hotak Kak ELL nie dok terpikir pikir..wah!! mesti cantik gile baju aku nie bila siap....perghhhhh!!...

Masa yg ditunggu tunggu telah tiba...Kak ELL pun kekedai tue semula tuk mengambil baju tue..happy sesangat baju aku dah siap lerr tue agaknyer ...setibanya Kak ELL disana...tup2 Kak ELL ternampak kain yg Kak ELL anta tuk buat baju tue masih lagi begitu dalam keadaan masih lagi kain...bukannyer baju...dlm hati Kak ELL kata aikkkkk!!! takkan tak siap2 lagi kot baju aku...sok dah nak pakai nie!!! masa tengah Kak ELL mencongak congak tue keluarlah si tailor dari pintu biliknyer dengan mimik muka yg cemberut (muka suram ala2 takut gitu....agaknyer lerrrr)...

Kak ELL:  Hah!!! kak Nad..baju saya dah siap???...
Kakak:  Belum lagi lah ELL...nie baru nak gunting (sambil menunjuk kearah kain yg Kak ELL nampak tadi)
Kak ELL:  Apa!!!! OMG!!!....baru nak gunting...saya dah amek dah nie kak esok saya nak pakai...adoiiii camner ni kak???....
Kakak:  takpo2 buley siap karang ELL datanglah balik deh dalam kul 3 gitu...insyaallah buley siap.
Kak ELL:   (dengan muka yg masam)  ok lah...kang saya datang balik...masa yg dijanjikan dah tiba...sekali lagi pukul 3.45 ptg Kak ELL terjah lagi kedai tue...setibayer dikedai...."Marah giler Kak ELL masa tue..tak siap2 jugak...die tengah dok menjahit lagi.....
Kakak:  mahaplah lah deh (dlm loghat kelate)..dok siap lagi baju nie...payoh nak jahit...mcm tak buley nak jahit deh..banyak kali dah cuba..benang tak lekat...katenyer....
Kak ELL:  (dengan nada yg tinggi)....Kalau tak buley jahit apsal tak cakap awal2..kalau ckp awal2 kan senang buleylah saya p carik baju lain...say dah nak pakai baju nie esok kak oiiii!!...saya tak kira by hook or by crook akak kena siapkan jugak baju saya nie...apalagi Kak ELL duk ngadap die jahit lerrr.....FOKUSSSSSS

Dia pun jahit jugaklah baju Kak ELL tue sampai siap tapi korang nak tak tengok hasilnyer....adoiiii!!!!!! nielah hasilnyer macam....SI........L!!! (sila isi tempat kosong dengan imaginasi sendiri ya)....hehehehe


Hah!!! camner cantik tak baju Kak ELL nie...leher siap berkedut kedut lagi..jahitan compang camping...ce tengok lengan tue ce tengok...main cerut getah mcm tue jer....getah kat seluar lagi cantik tau dari getah kat lengan tue....adoiiiiii!!!!!...camner Kak ELL nak pakai tuk majlis pertunangan si KONAH nie???...(terpaksalah aku carik baju lain nie)...grrrrrrrr....

So pada tailor2 diluar sana...berniagalah dengan seikhlas ikhlasnyer...kalau korang rasa korang takley nak buat cakap jer tak boleh...takyah korang nie jadi tamak sangat...ade jer orang anta baju korang sambar...konon nak kaya cepat...lagi ramai yg anta lagi byk duit masyukkkk....tapi kalau korang pikir macam tue korang kenalah jahit betul2...janganlah jahit sambil lewa & janji siap jer...baju orang tue...orang nak pakai...menyesal Kak ELL anta baju tue kat situ....

Akhirkata:...Kak Nad (tailor)...hajat hati saya ikhlas nak tolong Kak Nad...tapi Kak Nad buat baju saya macam nie...bukan sikit2 baju yg saya anta...ada lima pasang tue...tapi nampaknyer saya terpaksalah ambil balik kesemuanyer...sebab saya taknak pisang berbuah 2 kali...saya harap akak paham....Kak ELL sangat mendukung dengan pepatah yg tak hilang dek zaman & ada pulak kebenarannyer...
"ORANG TAMAK SELALU RUGI"

Itulah al-kisahnyer...TAMMAT




Older Post | Newer Post
ELL's Profile

JEJARI LENTIK MENARI..MENCORETKAN CEBISAN HATI YANG SUCI MURNI..UNTUK TATAPAN SEMUA YANG ADA DISINI


Kalau korang sume nak tau nielah die kak ELL...CUN KAN! Haha! Jangan lah segan segan nak berbual ke..nak komen ke..nak jerit ke dgn kak ELL kay..kak ELL orait jer. Oppssss!!! lupa lak Kak ELL ada macam macam crite nak story nie...kalau nak tau..rajin rajinlah dtg melawat ya....insyaallah kak ELL akan slalu update crite crite terkini k...Assalammualaikum.


ComScore



Tagboard




Feedjit